شنبه 29 ارديبهشت 1403
مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می کند:

سمینار سالگرد در گذشت استاد منصور نجومی شیرازی " گاهنامه نویس نامدار ایرانی"

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 13:06   |     کد : 10948   |     مشاهده: 1381
به گزراش صنعت نیوز، مراسم سالیاد در گذشت استاد منصور نجومی شیرازی در بیست و پنجم آبان ماه جاری در تالار کهکشان مرکز علوم ( وابسته به شهرداری منطقه یک ) برگزار خواهد شد .

به گزراش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مراسم سالیاد در گذشت استاد منصور نجومی شیرازی در بیست و پنجم آبان ماه جاری در تالار کهکشان مرکز علوم ( وابسته به شهرداری منطقه یک ) برگزار خواهد شد .

در این مراسم که با حضور معاونین ، مشاورین و مدیران شهرداری ، خانواده محترم مرحوم استاد نجومی ، جمعی از دانشمندان ، اساتید ، منجمان ، متخصصین علوم مربوطه و عموم علاقمندان برگزار می شود ، ضمن سخنرانی دکتر سید حجت الحق مشاور علمی شهردار تهران و مشاور نجومی سازمان جهانی یونسکو در آسیا خاورمیانه با موضوعات گاه شناسی ، تقویم نگاری و زندگینامه مرحوم استاد نجومی ، مدعوین از بازدید نمایشگاه 300 سال گاه شماری ایران ، رصد آسمان شب و تالار کهکشان یا آسمان نمای این مجموعه بهره مند خواهند شد.

شایان ذکر است استاد منصور منجم 27 حوت 1295 شمسی در شیراز دیده به جهان گشود؛ ایشان از تقویم نگاران ، دانشمندنویسای گاهنامه و شناسای پزشکی بوده اند. تقویم نجومی 1370 خورشیدی توسط استاد ، سامان می یابد و از آن روزگار تا زمان در گذشت (25 ابان 56 ) به برشماری سال و ماه و درگاه شماری ایرانی بر پایه " زیج بهادر خانی" می پردازند.

گفتنی است عموم علاقمندان می توانند روز شنبه بیست و پنجم آبان ماه 87 ، از ساعت 17 الی 21:30 در محل تالار کهکشان مرکز علوم ( به نشانی تجریش – میدان قدس – خیابان دزاشیب – خیابان عمار – کوی عرفات پلاک 11) جهت شرکت در این سمینار حضور یابند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10948
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است